Masz trądzik? Jedz TE warzywa!

Ostatnio pisałem o owocach, które mogą być pomocne, gdy zmagacie się z trądzikiem. Dzisiaj skupimy się na warzywach – kolejnym istotnym elemencie diety.

Kalafior

Ostatnio często gości na moim stole. Po pierwsze dlatego, że go lubię:). Ma też składniki, które są istotne dla organizmu. Jeśli chodzi o skórę i trądzik, to interesuje nas tutaj przede wszystkim siarka. Niedobór tego pierwiastka może mocno utrudnić walkę z pryszczami. Kalafior zawiera też pewne ilości cynku. Kolejny ważny dla skóry pierwiastek.

Marchewka

Najwięcej ma ona w sobie beta-karotenu. Składnika, który jest bardzo ważny dla skóry. Nie tylko jednak. Niedobór beta-karotenu może doprowadzić do tzw. kurzej ślepoty. Problemu z widzeniem po zmierzchu. Generalnie witamina ta jet ważna dla naszego narządu wzroku. Ale skóra też się o nią upomni.

Zielony groszek

Niepozorny, a zawiera ciekawe składniki. Również z perspektywy skóry. Ma w sobie chociażby cynk (nie jest pod tym kątem najlepszym źródłem tego pierwiastka). Drugi, istotny dla nas składnik to biotyna. Często nazywana witaminą piękna. Wpływa między innymi na włosy. Ma też znaczenie dla skóry. I w walce z trądzikiem. Biotyna odpowiada chociażby za regulowanie pracy gruczołów łojowych. I właśnie dlatego warto podjadać zielony groszek.

Papryka

Ją będziemy jeść ze względu na dwa składniki. To witaminy A i C. Ten drugi składnik jest jednym z bardziej uniwersalnych pod kątem wykorzystania. To bardzo silny przeciwutleniacz. Wykorzystywany jest w kosmetykach przeciwzmarszczkowych i takich, które mają pomagać w walce z trądzikiem od zewnątrz. Papryka przyda się też jeśli chcecie pozbyć się paru kilogramów.

Brokuły

Generalnie rzecz biorąc, zielone warzywa sprzyjają skórze. I właśnie dlatego warto je jeść. Nie tylko brokuły, ale one będą tutaj ich przedstawicielem. W brokułach znajdziecie witaminę B6. To właściwie grupa składników określanych mianem pirodyksyn. Bardzo często podkreśla się ich ogromną rolę w walce z trądzikiem. Z drugiej strony mało preparatów korzysta z ich umiejętności. Jednym z nielicznych jest Nonacne (na stronie producenta więcej o składzie). Witamina B6 reguluje pracę gruczołów łojowych. Nadmiar sebum to jedna z przyczyn nasilenia zmian trądzikowych. Wracając do brokułów to warto je jeść również ze względu na sporą ilość kwasu foliowego i błonnika.

Warto również przeczytać:

Post Author: Pawel

Pawel

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *