Co jeść przy trądziku?

Kwestia wpływu diety na zmiany skórne związane z tą dolegliwością, jest wciąż dyskutowana. Spotkacie się zarówno z opiniami, że kompletnie ta pierwsza nie ma żadnego wpływu. Z drugiej strony bez większego problemu znaleźć można koncepcje wręcz uzależniające nasilenie trądziku od tego co jemy. Prawda pewnie jak zwykle leży gdzieś pośrodku. Jeśli jednak zmiana w diecie ma nam przynieść więcej korzyści niż szkody, to warto spróbować.

dieta

Produkty zawierające witaminy z grupy B

Dlaczego akurat one? Z bardzo prostej przyczyny. Witaminy z grupy B, poza tym że mają ogromny wpływ na funkcjonowanie całego organizmu, są dość istotne z punktu widzenia trądziku. Witaminy z grupy B wpływają na stan skóry. Jeśli zacznie nam ich brakować (co tak nawiasem mówiąc wcale nie jest proste do osiągnięcia), to właśnie to będzie pierwszy, widoczny symptom. Odpowiednia ilość witamin z grupy B ma zmniejszać zmiany trądzikowe. Gdzie te składniki znajdziemy? Wybór mamy całkiem spory. Witaminy z grupy B to między innymi orzechy, rośliny strączkowe (fasola, soja itd.), a także pieczywo pełnoziarniste. Lubicie wątróbkę? Mam dla Was dobrą informację. W niej też są witaminy z grupy B. Do diety warto też włączyć ziemniaki, drób i jajka. Sporo jak widać.

Produkty zawierające błonnik

Przydają się między innymi przy odchudzaniu, ale co oczywiste nie o to nam tutaj chodzi. Błonnik usprawnia przemianę materii. To pozwala – poza pomocą przy utracie kilogramów – oczyścić organizm. Zwykle mało o niego dbamy. Toksyny wręcz szaleją w naszym organizmie. Dostarczamy ich przez naszą niezdrową dietę. Produkty wysoko przetworzone (fast food, zupki w proszku itd.) to często jej podstawa. Prędzej czy później organizm da nam znać o tym, że toksyn jest za dużo. Jednym z objawów takiego stanu rzeczy są zmiany skórne. Zwiększa się ich natężenie. Pomyślcie jaki to problem przy trądziku. Gdzie najlepiej szukać błonnika? Przed wszystkim w pełnoziarnistych produktach zbożowych. Warto jeść też sporo warzyw. Nie tylko z powodu błonnika.

Produkty zawierające witaminę A

O właśnie z tego powodu trzeba jeść warzywa. Szczególną uwagę należy zwrócić na pomarańczowe i czerwone. Dlatego warto między posiłkami podjadać marchewkę i paprykę, jeśli akurat jest na nie sezon. Oczywiście witaminę A znajdziemy też w innych produktach. Na przykład we wspominanej wątróbce.

owoce-morza

                                                                 Najlepsze źródło cynku – owoce morza

Produkty zawierające cynk

To ostatni, ale nie najmniej ważny, składnik. Cynk między innymi odpowiada stan włosów, paznokci i skóry właśnie. Jeśli wystąpi niedobór tego pierwiastka, to może pojawić się problem. Na skórze mogą „zaistnieć” różnego rodzaju wykwity. Tego chcemy uniknąć. Jakie produkty zawierają cynk? No tutaj może być problem. Jeśli nie lubicie owoców morza (a nie jest to rzadkie), to będziecie musieli wybrać produkty o dużo mniejszej zawartości cynku. Można się zdecydować na rośliny strączkowe, kaszę, drób i jajka. Rozwiązaniem są również ryby morskie. Jednak w ich przypadku nie należy przesadzać z ilością. Można też wybrać pieczywo żytnie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *