Pierwiastki niezbędne dla skóry

Dzisiaj chciałym podjąć temat, który istotny jest nie tylko przy trądziku. Ma one duże większe znaczenie. Mowa ogólnie o stanie skóry. Pewne składniki są dla niej niezwykle istotne. Jeśli pojawią się niedobory (niekoniecznie przedłużające się), to zwykle wtedy pierwsze sygnały dostanecie właśnie od skóry. Warto na ten pierwiastki zwrócić uwagę również w sytuacji w której walczycie z trądzikiem.

dieta-pierwiastki

Zasada jest prosta. Jeśli jakiś składnik nie ma bezpośredniego znaczenia przy samej tej dolegliwości (np. nie zmniejsza natężenia zmian trądzikowych), ale wpływa na skórę, to warto z niego korzystać. W ten sposób tworzycie swoistego rodzaju combo. Dzięki niemu łatwiej rozprawicie się z trądzikiem.

Cynk

Na poczatek pierwiastek, który ma zdecydowanie więcej do powiedzenia w naszym organizmie, ale oczywiście skupimy się tylko na skórze. Jako ciekawostkę dodam, że jego niedobór powoduje wiele objawów w tym między innymi utratę smaku, ale też poważne problemy jak zaburzenia depresyjne.

Brak odpowiednich ilości tego pierwiastka to gorszy stan skóry. Stanie się ona wyraźnie sucha. Do tego problemem jest to, że gorzej w przypadku niedoboru cynku, goją się rany i stany zapalne skóry. I tutaj już jesteśmy, że tak powiem, w domu. Cynk jest pomocny w walce z trądzikiem. Zwróćcie uwagę na składniki produktów, których używacie. Nie ma w nich cynku? Powinien być (znajdziecie go chociażby w Nonacne). Pierwiastek ten można i trzeba dostarczać też przez dietę. Najlepiej byłoby włączyć do niej owoce morza. Nie lubicie? Możecie jeszcze jeść szpinak, pestki z dyni, wątróbkę i migdały.

Krzem

Ten z kolei pierwiastek zwykle jest wymienany w kontekście włosów. I faktycznie jego pozytywnego wpływu na fryzurę nie da się przecenić. Krzem ma też znaczenie dla skóry. W momencie gdybyście dopuścili do niedoboru tego pierwiastka, to właśnie od niej dostaniecie pierwsze sygnały. To między innymi spory wysyp różnego rodzaju zmian skórnych. Lepiej tego unikać. Aby dostarczyć krzem do organizmu wystarczy włączyć do diety między innymi… owoce. Dużo tego pierwiastka jest w ich skórkach. Jedzac warzywa i mięso też nie musicie się raczej przejmować niedoborem. W ratowaniu skóry, ale i przy okazji włosów wykorzystuje się też dwie rośliny bogate w ten pierwiastek. To skrzyp i pokrzywa.

Siarka

To też pierwiastek zaliczany do tych, które są potrzebne włosom. Stan fryzury jednak w ogromnym stopniu wiąże się z tym jak wygląda skóra. Po drugie siarka ma również duże znaczenie dla tej ostatniej. Pierwiąstek ten zwiazany jest z aminokwasami. Dzieki nim skóra będzie wyglądała zdecydowanie zdrowiej. To jednak nie wszystko. Nas najbardziej interesuje to, że siarka (lub jej związki) są obecne w preparatach na trądzik. Oczywiście pierwiastek ten trzeba też dostarczać w diecie. To będzie dość proste. Po pierwsze produkty wysokobiałkowe. W diecie muszą znaleźć się mięsa i podroby. Źródłem mogą być też rośliny strączkowe i nabiał. To tyle na dzisiaj:).

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *