Witaminy na trądzik

Ustalmy, że proces walki z tą dolegliwością, leczenia jej może być długotrwały. Stosować w nim możemy w zasadzie wszystkie (oczywiście dozwolone) chwyty. Pewne znaczenie na przykład dieta. Dzisiaj postanowiłem się przyjrzeć się jadłospisowi z perspektywy mikro.

Czym są witaminy, chyba tłumaczyć nie trzeba. Wszyscy wiemy tyle, że są nam niezbędne do życia Gdybyśmy chcieli podejść do tematu bardziej naukowo, to jest to grupa związków organicznych o różnorodnej budowie. Mogą być dwojakiego pochodzenia: naturalnego i sztucznego. I w zasadzie tyle nam tutaj wystarczy. Skupimy się na witaminach, które mają jakieś znaczenie przy trądziku.

witaminy

Grupa B

Od niej właśnie zaczniemy. Witaminy z grupy B są generalnie rzecz biorąc bardzo istotne z perspektywy stanu skóry i jej przydatków (a więc włosów i paznokci). Jeśli z jakiegoś powodu pojawi się ich niedobór, to właśnie z ich strony pojawia się pierwsze sygnały. Zmiany skórne wystąpią między innymi przy problemach z B2 i B5. Do niedoborów witamin z tej grupy nie jest łatwo doprowadzić. Tego warto mieć świadomość. Mowa tutaj o dość radykalnych sytuacjach związanych z zdrowiem. Może to być na przykład związane z odchudzaniem. Nadmiar alkoholu to też przyczyna niedoboru witamin z grupy B. Gdzie znajdziemy ten kompleks? Do diety warto włączyć produkty mleczne, kaszę, drób i niektóre warzywa (np. strączkowe). Na koniec mała uwaga, uważajcie z suplementami diety zawierającymi kompleks B. Nadmiar tych witaminy może zaostrzać zmiany trądzikowe.

Witamina F

To w zasadzie mieszanka nienasyconych kwasów tłuszczowych, które tak zbiorczo się określa. Właśnie witamina F bywa stosowana do leczenia chorób skórnych. Ma ona wiele więcej do powiedzenia w naszym organizmie. Nas tutaj oczywiście najbardziej interesuje wspomniany wpływ na skórę. Gdzie znajdziemy? Przede wszystkim w olejach roślinnych, tranie, rybach morskich i pestkach słonecznika. Ciekawostką może być to, że dwie łyżki tych ostatnich, to praktycznie cała dzienna dawka witaminy F.

Witamina A

Ona podobnie jak wyżej opisane ma konkretny wpływ na stan skóry. W zasadzie mówimy o beta-karotenie, który następnie zamienia się w retinol. Natomiast można kupić w suplementach obie „wersje”. Warto to jednak skonsultować, zwłaszcza w kwestii retinolu.

Niedobór witaminy A, to prawie pewne zaostrzenie się zmian trądzikowych. Skóra staje się dodatkowo sucha. Zaczynamy tracić w nadmiarze włosy. To oczywiście niejedyne objawy, które się pojawią. Co jeść aby taki niedobór zlikwidować lub w ogóle do niego nie dopuszczać? W tej akurat kwestii mamy na szczęście spory wybór. Dla każdego coś miłego.

Na początek warzywa. Szczególną uwagę zwróćcie na pomarańczowe i czerwone. Oprócz tego do diety włączcie chociażby szpinak. Nie lubicie? Nie ma problemu. Witamina A to też pomidory, ziemniaki i zielony groszek. Jeśli jednak nie przepadacie za warzywami, to też nic się nie dzieje. Witaminę A znajdziecie między innymi w wątróbce, maśle, mleku i jajkach. Jak więc widać wybór jest naprawdę zróżnicowany.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *